Monday, October 10, 2011

Family Day in Malacca..

tmpat prtama yg kami pegi...is Air Panas Gadek
Salam.....malam ni agk sepi ckit..my anis pun awal plak tdo arini...so..ingat nk story mory la ckit psl my journey last weak..sekolah aku wat family day 4 the 2nd time....dekat je kt Melaka Bandaraya Bersejarah..kiranya x asing pun melaka ni dgn aku ..pasal aku ade 2 org ipar yg brasal dr melakau ni..hehe..so klo org lain ni xde la yeye nk g kan..? tp aku enjoy sgt psal kali ni pegi ngn bas persiaran..hehe..xdelah...sbb ktrg dpt jmpe ngn family2 guru sekolah..then anak2 pun sgt happy dpt jmpe geng2 kn...sbb tulah...lgpun kecik2 dulu aku xbpeluang nk g ikut rombongan2 cik kiah ni...ayah aku x kasi can..so dah tua2 ni barula merasa naik bas...sukenyeee...:)

so..tmpat psinggahan yg mula2 kami pegi ...haa..tgk kt gmba mula2 tu...Air Panas Gadek...atas cdgn kak ai..slaku org kuat sekolah aku yg incharge prog family day nila..kbtulan die mmg orh mlake..so..die taula mane nk pegi kan..kat sini masing2 duk rendam kaki dalam kolam  ni..masuk kne caj RM3..sorang..okla kan..tmpat die pun masih nmpk cam baru..bukan baru bkk la..tp nmpk mcm nk d besarkan..

abg penjaga gajah..
pastu kitorg g ke kedai pak cik kak ai..namenya kdai Ahmad Jantan..then trus ke zoo melaka..tp bile dh smpai sini dh x brape syok dah..pasal anak aku muntah2 plak..adela 4kali kot...mabuk bas agknye..bayar tp xbrbaloi..nk naik trem ramai sgt org..sudahnya jalan kaki je..tgk gajah..

pas g zoo..g mane eh..lupe plak..oh..check in dulu d grand continental...ptg tu baru kuar..aktiviti bebas...paling aku suke naik cruise...river cruise ok..sib baik aku xnaik dark tour..org yg naik tu nyesal xsudah pasal xbest..xpadan ngn rega..RM38...!river cruise 10 hengget je...hehee..
pmandangan d river cruise..



klo naik malam ni lagi best..tp nti tkejar2 plak..xpasal2 kne tinggal ngn bas...huhu~ pastu mrayap g dataran pahlawan plak shopping2... pas2 g makan malam d ikan bakar umbai..service die sgt2 mngecewakan.bukan semua kedai tau..ade satu kdai kat ctu je yg lain xpasti..air dh nk abis satu jug..tp mkanan xdapat2..alasannya tukang masak tu lupe nk watkan..hadoi..ada gak manusia cmni..sabo jela..nk wat cmne..yg pasti..klo nk g ..aku xkan g tmpat tu lagi..lupe la name kedai tu...

GB ku bselendang putih..suci je nmpk..:)
sok nye acara dteruskan ngn sukaneka..game ktrg wat sblh swimming pool pasal senang budak2 ni agak2 paneh je trus terjun je dlm pool tu..hehe..mcm2 game la ktrg wat atranya..bawa bola ping pong..anak2 kutip gula2.musang bjanggut pun ade....yg paling best bile tang suami2 mekapkan isteri ( pkaikan selendang...)..aku xdpt nombor pun..heheh..tgk tu cmno guru besau bleh dpt no3...xpaham btul la..heheheh..msti kes bodek ni...acah je..:)

last kali g masjid tertua d melaka..masjid pgkalan hulu...masih cantik lagi tersergam indah....
dh tmasuk dlm warisan kbangsaan dh pun..ohh..clap td..name masjid ni masjid kg.hulu...mane plak dtg pgkalan tu..sori2....pas g sini..ktrg jalan2 semula ke banda hilir..pasal ade yg blum smpat nk bjalan kesini...pastu dlm jam 3 lebih..ktg gerak balik.....dgn happynya.....wassalam..jmpe lagi taun dpn..destnasinye jeng3x.....tunggu.......!

No comments:

Post a Comment